Tuesday, February 2, 2010

Ажилдаа татагдахын хүч


Ажилдаа татагдахын хүч
Америкийн шувуу судлаач Аудебен нэгэн туршилт хийхийн тулд судалгааны ажилдаа
цөхөртлөө чармайж байжээ. Тэрээр ийн өгүүлсэн байдаг:"Тэр үед зүрх сэтгэл маань бэрх хэцүүтэй
навсайтлаа тулалдаж байсан ба түүнийг давж чадсан нь би өөрийнхөө судалгааны ажилд "бурхны
авралаар онгод"-той байснаас тэр гэж боддог. Тэр цагийн миний тэвчээртэй байсныг "бурхны
аврал" гэдэг үгнээс өөрөөр илэрхийлэх аргагүй.
Гай түйтгэр гэж ийм л юм байдаг,юу гэвэл тэр үед би Гентакки мужийн Хендерсон гэдэг
тосгонд амьдарч байсан бөгөөд өөр газар ажил гараад хэсэг хугацаанд гэрээ эзгүй орхих болсон
юм. Тэгэхэд би янз бүрийн шувууны дүрсийн эскиз хийж байсан бөгөөд тэр зураг оараг 1100-д
дөхөж очсон байв. Ингээд явахынхаа өмнөхөн тэр зургуудаа бүгдийг нь нямбай гэгч нь хайрцганд
савлаж, хамаатны хҮндээ хадгалуулав. Мэдээж хэрэг, ховорхон судалгааны материал учраас
өчүүхэн ч сэв суулгалгүй хадгалж өгөхийг хүсээд орхисон юм.
Миний ажил хэдэн сарын дараа бүтэж би удалгүй тосгондоо буцаж ирээд хоёр гурав хоног
амарсны дараа нөгөөх хайрцгаа авахаар очлоо. Үнэт эрдэнэс шиг нандигнадаг өөрийн
зургуудынхаа барааг дахин харна гэдэг надад үнэхээрийн жаргалтай байв.Хайрцгаа гаргаж ирээд,
тагийг нь нээтэл... юу болсон гэж санана! Хайрцаг дотор хоёр хулгана жинхэнэ эзэн этгээд шиг
царайтай орогнон сууж, бүр байтлаа гөлчгий хүртэл төрүүлчихээд байж байдаг байгаа. Миний
зурагнууд бүгд хигдэс болон идэгдээд гөлчгийний ор болсон байлаа. Яг энэ агшинд толгойд цус
харваж, учир начраа мэдэхгүй болов. Хүнд цочролд орлоо. Тэр газраа ухаан алдаад хоёр гурван
өдөр би орон дээрээ тэр чигээрээ хэвтсэн юм. Тэр хооронд үнэхээр юугаа ч мэдэхгүй байсан
бололтой.
Гэлээ ч тэгсгээд би өөрийнхөө бие болоод сэтгэлээ амьтны зөн билэг гэж хэлж болохоор
хүчээр дүүрэхийг мэдэрсэн юм. Тэр хүч намайг ажилд дахин оруулж, босгосон билээ. Удалгүй
буу, эскизийн ном, бийрээ бариад ой руу гарсан юм. Нөгөөх гай түйтгэр огт болоогүй юм шиг
чөлөөтэй, урамтай байв.
Ингээд би дахин гайхалтай эрч хүчээр эскизээ хийж эхлэв. Зураг маань өмнөхөөс улам
илүү чадварлаг болж байна гэж бодогдож байлаа. 3 жил ч хүрэхгүй хугацаанд алдсан зургуудаа
нөхөөд зогсоогүй илүү гарахаар олон эскиз бүтээж чадсан билээ"гэжээ.

No comments: