Thursday, April 7, 2011

Хэмнэлт бол өөртөө туслахын ухааны хамгийн дээд илэрхийлэл юм.Хэмнэлт бол өөртөө туслахын ухааны хамгийн дээд илэрхийлэл юм.



Ирээдүйгээ бодож амьдарьяа гэвэл ажилгүй болох, өвчин тусах, үхэх зэрэг хувь тавилангүй гай тотгорт
бэлэн байхаар бэлтгэхэд залхуурч ердөө ч болохгүй. Энэ дотроос эхний хоёр зүйлийг давж болно, зөвхөн
үхэлд л хүний хүч шонгүй билээ. Гэлээ ч гүн гүнзгий оюунлиг хүн бол гэнэтийн ямар ч гай зовлонд уналаа ч
гэсэн зовлон зүдүүрээ аль болох тайвшруулах гэж, бас өөрийг нь түшиж амьдардаг хүндээ нөлөөлөхгүй
байхын тулд дахин мөнөөх төлөвшлөө төгөлдөржүүлж байдаг бус уу.
Энэ талаас харахад хамгийн гол нь чин шударгаар мөнгө олж, түүнийгээ арвилж хэмнэж хэрэглэх
нь чухал юм. Чин шударгаар мөнгө хуримтлуулна гэдэг нь шунал хорхойдоо ялагдалгүйгээр, хичээл зүтгэл
гаргаж, хүсэл тэмүүллээ шавхахаас өөр зүйл биш. Мөнгийг арвилж гамнаж хэрэглэнэ гэдэг нь шилдэг сайн
зан төрхтний үндэс суурь болох чанар, өөрөөр хэлбэл оюун билэг, алсын хараа, өөрийгөө эзэмдэх сэтгэл
төлөвшиж байна гэдгийн шинж тэмдэг юм.
Мэдээж хэрэг ямагт мөнгө хэрэг болж байхын учир үгүй. Гэвч өмсөх хувцас, идэх хоол,
амьдралдаа сэтгэл хангалуун байх, өөрийгөө хундэтгэх сэтгэл, өөрөө хөл дээрээ босох сэтгэл зэрэг хүнд байх
ёстой утга чанартай зүйлийг яах аргагүй мөнгөний хүчээр олдог билээ.
Тиймээс хуримтлал бол зовлон бэрхшээлийн эсрэг босгох хаалт юм. Хуримтлалаар бид
амьдралынхаа гишгүүр шатыг бат тогтвортой болгож, ахуй амьдралын чиглэл сайн тийш эргэх хүртэл итгэл
алдалгүй өөдрөг амьдрах болно.
Хуримтлалынхаа хүчээр өөрийнхөө шат гишгуүрийг батжуулъя хэмээх хичээл зүтгэл нь бусдад
хангалттай хүндлэгдэх болно.
Тэрхүү хичээл зүтгэлийг дамжиж байж хүн өөдлөж, улам хүчтэй болдог. Үйл хөдлөлийнх нь хүрээ
өргөжиж, маргаашаа амьдарч туулах чадал нь оргилж ирдэг ажгуу.
Хэзээ ямагт ядуугийн зовлон туулах амьдралд ээрэгдэж байх нь боолын байдлаас бараг өөрцгүй.
Ийм хүн өөрийнхөө үйлдлийг хүртэл өөрөө шийдэхгүй, бусад хүнд тушагдаж, бусдын хэлснээр хөдөлж
явахад хүрдэг. Туүгээр үл барам нийгмээ буурь суурьтай ширтэж харах зориг байхгүй тул шившиг болохгүй
гэхийн газар үгүй.
Ийм өрөвдөлтэй байдлаас гарч, бие сэтгэл хоёрт өөрийгөө даая гэж хүсвэл ердөө хэмнэж гамнахыг
л гүйцэтгэвэл болох нь тэр.
Хэмнэж гамнахад гайхшрал төрөм зориг, шилдэг сайхан зан суртахуун ч хэрэгүй. Бага зэрэг санаа
сэтгэлийн бэлтгэл, ердийн жирийн ухааны хүч л байхад хангалттай. Хэмнэж гамнах гэдэг нь гэрийн ажил
бугдийг ёс горимоор нь зөв удирдах явдал юм. Амьдралаа журам горимоор нь гамтай эрхэлж, дэмийг хасч
орхивол тэгээд л болоо.
Христос хэмнэж гамнахын оюун санааг "илүү гарснаа хураан цуглуулж, жаахан ч гэсэн үргүй
дэмийг гаргахгүй байх" гэсэн үгээр илэрхийлсэн байдаг.
Төгс авъяаст Христос хүртэл амьдралын жижиг сажиг зүйлийг үл тоомсорлолгүй, хүнд гүнзгий
анхаарал сэрэмж хэрэгтэй байдаг тухай сургааль бидэнд үлдээжээ.
Хэмнэх гамнах болон нарийлах харамлах хоёр өөр юм. Арвилж гамнах гэдэгсэтгэлийн өгөөмрийг
төрүүлж, тэр нь авир зангийн сайн тал болж илэрдэг. Энэхүү утгаар "хэмнэж гамнах гэдэг нь оюун ухааны
охин, биеэ барьж тэвчихийн эгч, эрх чөлөөний ээж мөн" гэж хэлж болох бизээ. Өөрөөр хэлбэл хэмнэж
гамнах гэдэг бол өөртөө туслахын оюун санааны хамгийн дээд илэрхийллээс өөр юу ч биш юмаа.

No comments: